Kniha Dítě s dyskalkulií ve škole přináší poměrně komplexní soubor informací, které mohou být velmi užitečné jak pro pedagogy a další profesionály pracující s dětmi, tak i pro rodiče, jejichž dítě má s čísly obtíže. Zároveň si troufám tvrdit, že kniha může být velmi přínosná i pro ty, kteří pracují s mladšími dětmi, protože obsahuje řadu informací a praktických tipů, které lze velmi dobře využít při práci s dětmi, které si základní představu o číslech teprve vytvářejí.

dítě s dyskalkulií ve škole

 

Kniha je přehledně členěna do několika kapitol, které čtenáře postupně seznamují s tím, co to dyskalkulie je, jak se může projevovat, jaké potíže s ní souvisejí a co to vlastně v praxi znamená, když má jedinec dyskalkulii. Kniha se věnuje i tomu, jak lze dyskalkulii rozpoznat a jak lze odhadnout míru jejího rizika u konkrétního dítěte. Dále kniha představuje základní principy práce s dítětem s dyskalkulií – přínos této části vidím zejména v oblasti pedagogické a školní, kdy kniha navrhuje základní strukturu a členění hodin a probírané látky tak, aby na sebe učivo jednotlivých hodin logicky navazovalo a znalosti dítěte se postupně rozšiřovaly s využitím již zvládnutého učiva. Důraz je kladen také na jasné stanovení cílů dané hodiny, které pak umožní společně s dětmi ověřit, zda se podařilo cíle dané hodiny naplnit.

Velmi přínosné jsou zejména kapitoly, které se věnují výukovým metodám a přinášejí konkrétní návody na postupy a „hry“, které mohou dětem pomoci v pochopení čísel a mechanismů jejich fungování. Aktivity, které kniha přináší, mohou být dobře využitelné jak ve školní praxi, tak i individuálně při domácí přípravě dítěte do školy. Rovněž je možné některé hry využít i pro rozvoj představy o číslech u zvídavých předškolních dětí.

Závěr knihy je pak věnován právě rodičům a představuje jakéhosi stručného průvodce tím, jak mohou rodiče svým dětem v jednotlivých životních etapách v oblasti čísel a práce s nimi pomoci. Celá kniha je psána velmi čtivou a srozumitelnou formou a lze ji využít i jako příručku, do které lze občas „sáhnout“ pro nápad nebo radu, je-li to potřeba.