Psychorecenze

Susan Albers: Jak se uklidnit bez jídla

Kniha přináší prjak_se_uklidnit_bez_jidla_obalka_var.cdraktické tipy a techniky, které mohou pomoci člověku ke zklidnění těla i mysli, a tak i při boji s návykem zajídání negativních pocitů a hledání uspokojení či uklidnění v jídle. Pokud chcete lépe porozumět tomu, proč jídlo uklidňuje, pochopit mechanismy, které na různých úrovních k uklidnění jídlem vedou, je pro vás tato kniha tou pravou volbou. Získáte přehled o pěti základních způsobech sebeuklidnění, o meditacích všímavosti, o tom, jak změnit své myšlení směrem ke změně návyků i jak uvolnit a uklidnit své tělo pomocí smyslů či díky odvedení pozornosti.

breads-produce-producer

Můžete se seznámit s řadou doporučení na konkrétní postupy, které pomáhají uklidnění a relaxaci bez toho, abyste se opět uchýlili k mnohdy velmi jednoduché cestě zajídání emocí či stresu. Kniha přináší návody na postupy, které vycházejí zejména z principů mindfullness, tedy všímavosti, představuje některé možné způsoby meditace, dechové techniky i rady, které mohou pomoci prostě to „nechat být“. Některá doporučení mají své kořeny v józe či aromaterapii a pracují také s podporou, kterou mohou lidé získávat v mezilidských vztazích. Při čtení této knihy se můžete naučit, jak odlišit emoční a fyzický hlad, dozvědět se, jak můžete napravit svého „vnitřního kritika“, nebo jak se odměnit jinak než jídlem.

Postupy a techniky jsou představovány jasnou a srozumitelnou formou jako jakési „recepty“ na to, co lze v dané chvíli udělat pro to, aby se člověk uklidnil a cítil se lépe. Cílem všech těchto typů je pomoci čtenáři změnit své myšlení, a tím i životní styl a stravování. Díky velkému množství nabízených alternativ si tak může v knize každý najít to, co bude právě jemu vyhovovat a co bude moci s úspěchem využívat. V závěru knihy je čtenář veden k vytvoření zásobníku technik, které se právě jemu osvědčily a mohou mu tak být k dispozici pro případ potřeby.

Celá kniha je velmi čtivá a tipy v ní jsou přehledně řazené tak, aby bylo možné se k nim průběžně kdykoli vracet. Kniha tak může i vám posloužit jako průvodce změnou životního stylu, ať už se snažíte změnit své návyky týkající se jídla nebo se chcete zbavit jiných zlozvyků, které vám otravují a znepříjemňují život. Můžete také načerpat novou motivaci a silnější víru v přesvědčení, že změna, o kterou jste se možná již mnohokrát neúspěšně pokoušeli, je přece jen možná a že je ve vašich silách zvládnout vše, co si pro sebe přejete.

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on TumblrShare on Google+0Email this to someoneShare on LinkedIn0

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>